خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/05/30 - 18:10
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار صادقی با دیدار مدیرکل سیاست های چندجانبه وزارت خارجه استرالیا مطرح شد:

نقض معاهدات مختلف بین المللی از سوی آمریکا نشان دهنده به خطر افتادن صلح و امنیت جهانی است

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران-استرالیا با مدیرکل سیاست های چندجانبه وزارت خارجه استرالیا دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، جاستین لی مدیرکل سیاست‌های چندجانبه وزارت خارجه استرالیا  ظهر سه شنبه 30/5/1397 با محمود صادقی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران-استرالیا دیدار و گفتگو کرد. 





صادقی در ابتدای این دیدار با تأکید بر اهمیت توسعه و گسترش روابط دیرینه و رو به رشد دو کشور گفت: همواره روابطی مستمر در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و استرالیا برقرار بوده است.



وی افزود: تشکیل گروه دوستی پارلمانی در مجالس ایران و استرالیا به ارتقا سطح مناسبات دوستانه فیمابین کمک شایانی خواهد کرد.





رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران-استرالیا با اشاره به رفتارهای غیر متعارف ترامپ تصریح کرد: نقض معاهدات  مختلف بین المللی از سوی آمریکا نشان دهنده بی احترامی به قوانین بین المللی و سبب به خطر افتادن صلح و امنیت جهانی است. 





نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از مواضع استرالیا در همسویی با کشورهای اتحادیه اروپا و عدم پیروی از سیاست-های آمریکا در موضوع برجام قدردانی کرد. 





عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان بر توسعه مراودات علمی و دانشگاهی میان مراکز و موسسات علمی و تبادل استاد و دانشجو میان جمهوری اسلامی ایران و استرالیا تأکید کرد.





 در ادامه این دیدار جاستین لی مدیرکل سیاست های چندجانبه وزارت خارجه استرالیا با گرامیداشت پنجاهمین سالگرد روابط استرالیا و ایران گفت: ظرفیت های فراوانی در دو کشور برای توسعه و گسترش ارتباطات فیمابین وجود دارد که باید با برنامه ریزی دقیق از آن بهره برد.





مدیرکل سیاست های چندجانبه وزارت خارجه استرالیا با انتقاد از نقض برجام از سوی آمریکا افزود : وضعیت کنونی برجام مشکلاتی در مسیر مراودات فیمابین بوجود آورده است ولی دولت استرالیا به تداوم تعاملاتش با جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد.





جاستین لی در پایان بر تداوم گفتگوها میان استرالیا و ایران در موضوعات حقوق بشری و وضعیت زنان و ارائه راهکارهای مناسب برای کمک به اقشار آسیب پذیر تأکید کرد.



لازم بذکر است در این دیدار حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان و عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و استرالیا بر توسعه مناسبات و ارتقا سطح مراودات علمی فیمابین تآکید کرد. عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تحریم های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: تحریم شرکت های دارویی در مرواده با ایران یک اقدام ضد حقوق بشری است که با شعارهای دروغین آمریکا در حمایت از حقوق بشر منافات دارد. 

  • کد خبر : 258931
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار